dilluns, 16 de juny del 2008


Judicis i prejudicis

Prejudici: Actitud no raonada, mancada de provació, que es manifesta en formes d'antipatia o de simpatia envers individus, grups, races, nacionalitats, idees, etc

Judici: Acte o procés mental mitjançant el qual hom pensa una proposició o enunciat, atribueix un predicat a un subjecte, afirma o nega una relació entre dos termes o més.

Gran enciclopèdia Catalana



En el món de l’empresa, els prejudicis són el pa de cada dia, d’alguna forma tots tenim idees prefixades de forma irracional o no... després són els fets els que constaten, validen o rebutgen el que pensàvem... d’alguna forma aquesta és la conducta de qualsevol humà... i de qualsevol mànager, que es fia del seu nas. El més rellevant en aquest cas, es saber veure si s’anava errat o no... a vegades l’orgull no deixa sobresortir l’honestedat.

Els judicis, també són la realitat quotidiana del mànagers. De fet en el procés múltiple de presa de decisions que es veu arrossegat el mànager haver de triar entre A i B és el més habitual... per això podríem dir que fem un judici de determinades situacions. En qualsevol presa de decisió doncs, la recerca de informació és la base per tirar per un camí o altre. Quants mànagers prenen decisions a la lleugera? Per un comentari, una sensació, un rumor es prenen decisions no fonamentades... o el pitjor es posa una etiqueta (un prejudici) a algú que no se la mereix. Quan el riu sona, alguna cosa porta... massa dosi de fe per una empresa...